piątek, 29 listopada 2013

Cicha noc / Silent Night

Dzisiaj kolejna kartka vintage do tegorocznej kolekcji. Tym razem z materiałów Lemonade, na mój dzisiejszy post:
Today another vintage Christmas card to add to this year's stash. This time I created it using Lemonade products, for my today's post:


Boże Narodzenie to dla mnie święta przede wszystkim religijne, i takie kartki lubię robić najbardziej. Dlatego główny motyw kartki to scena z szopką:
Christmas is a religious holiday for me and I like creating religious cards most. And so the main decorative motif of my card is the manger scene stamp:


Papiery dobrałam nieprzypadkowo: tło stanowi arkusz ze wzorem mapy, by podkreślić "globalny" zasięg tego wydarzenia:
I carefully chose the papers: for the background I picked the old map pattern to highlight the "global" impact of the event:


Motyw zaś odbiłam na papierze z pismem, by nawiążać do słów z Biblii: "A Słowo stało się ciałem...":
I stamped the image on a handwriting sheet to make reference to the words from the Bible" "And the Word became flesh...":


Przy okazji zdradzę Wam maly trick: żeby obrazek był lepiej widoczny na wzorzystym tle, embossuję go przezroczystym pudrem - wyróżnia się wtedy błyszczącą powierzchnią, a przy okazji kolor tuszu ciemnieje :-) 
I'll give you a little tip: if you stamp an image on a patterned paper, heat emboss it with clear ep - it has a shiny layer and the ink colour gets darker :-)


A jeśli nie macie tuszu pigmentowego w pasującym kolorze? Stemplujcie tuszem wodnym, a potem jeszcze raz bezbarwnym tuszem do embossingu :-)
And what if you don't have a pigment ink in a matching colour? Stamp with dye ink and then again with clear embossing ink :-)


PS. wybaczcie szarawe zdjęcia, ale chcę Wam oszczędzić oczekiwania, aż załaduje się format png...
PS. Sorry for the greyish photos, just want to save your time waiting for png images to upload...

9 komentarzy:

Misiówa i Spółka:-) pisze...

Bardzo klimatyczna i bardzo świateczna.Ma w sobie to COŚ:)

piaseiza pisze...

Piękna

artiza pisze...

ależ cudna...uwielbiam kartki z szopkami...stempel... rewelacja:)

Sylwia-eR pisze...

Piękna- lubię jak opowiadasz o swojej pracy.Ja też często tak mam...Pewnie w każdą z nich wkładasz dużo serca : )

Unknown pisze...

Pięknie :)

Barbara pisze...

Piękna-podoba mi sie motyw z cytatem...

Anna B. pisze...

Niesamowity klimat na tej karteczce... - i dużo się tu dzieje w tę Cichą Noc :)
gratuluję!!!

Dobra pisze...

Cudowna karteczka.

Domowy zakątek pisze...

Piękna karteczka. Taka prawdziwie Bożonarodzeniowa!
Pozdrawiam!
Iza